Het idee voor Mr. Keating ontstond in de zomer van 2020. Ik had een grotere ambitie dan als zelfstandige eenpitter aan de slag te gaan. In die tijd realiseerde ik me ook dat het werken voor onderwijsinstellingen in de afgelopen jaren, mijn eerste ervaring was met de TU/e ruim 8 jaar geleden, meer voor me had betekent dan ik vroeger durfde toe te geven.
Heb je voor een business idee meer nodig dan de combinatie van iets dat voldoening en plezier geeft en waar je goed in bent?
Uhh, ja…doorzettingsvermogen. In het omzetten van een idee naar werkelijkheid. Na het idee moest er nog veel gebeuren. Mouwen opstropen en zorgen dat het goede idee ook het daglicht gaat zien. Daar hebben veel mensen uit mijn netwerk bij geholpen. In het bijzonder:
Edwin Gerritsen voor af en toe de spreekwoordelijke schop onder de kont, en natuurlijk zijn business adviezen. (www.profeyt.nl)
Gijs de Kogel kwam met het idee voor de naam Mr. Keating, en bracht nog veel meer. (www.gijsdekogel.com)
Monique Wijbrands gaf een boost aan energie met haar prachtige illustraties. (www.moniquewijbrands.nl)
Fabian Schulting voor de optimistische identiteit en vormgeving. (www.fabdia.nl)
Mijn Domein, want een website bouwen doe je tegenwoordig lekker zelf. (Nou, eerlijk is eerlijk, met af en toe een beetje hulp van Danny van de helpdesk.)
Applied Science, Zuyd Hogeschool
Opdrachtgever: Rachelle van Haaften, Dennis van de Berg, Jeroen Veen, Judith Roubroeks
Concept/Creatie: Annemiek den Uil, Herman Poppelaars
DOP: Herman Poppelaars
Camera/Edit: Sam Golbach
Fotografie: Timo Steenvoorden
Producer: Sjoerd Hageman
Nationaal Platform voor de Talen
Opdrachtgever: Maaike Koffeman, Romy Veul, Mike Hannay
Concept/Creatie: Daan van Houten, Armani Haumahu (Youngworks)
Saxion Hogeschool
Opdrachtgever: Marije Zuurbier, Menno Bergman
Concept/Creatie: Kim van Dongen, Jodi Rabin, Armani Haumahu, Roman Strijbos(Youngworks), Coert Buiting
Art-direction: David de Winter
Production: Doogle
Technische Universiteit Eindhoven
Opdrachtgever: Sandra Buys, Sabine van Gent, Jojanneke Haaksman, Ingrid van de Ven
Concept/Creatie: Kim van Dongen, Natasja Draër, Cees Dingler (Younworks), Jeroen Flink
Filmproductie: Daan Brand (House of Orange), Nina Aaldering, Justin Bodenkamp (HEISA Film)
Universiteit Maastricht
Opdrachtgever: Monique Mercx, Fons Elbersen
Concept/creatie: Hans Adelaars (concept), Kim van Dongen, Joppe Andriessen (Youngworks)
Film/productie: Jelle Kolleman (MediaMonks)
Pedagogische Wetenschappen
Opdrachtgever: Paul Heijmering
Concept/Creatie: Kim van Dongen, Jodi Rabin, Joppe Andriessen (Youngworks)